Laptop (acer4670) helemaal dood, wil niet meer aan gaan. Groene lampje op voeding brand zwak en knippert. Wat zou hier de oorzaak van zijn?

Heb andere voeding geprobeerd, maar geeft het zelfde effect, dus de externe adaptor voeding is goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wie die minnetjes neer zet, maar niet ik!!!

Antwoorden (5)

Ik denk dat waarschijnlijk je moederbord kapot is.

Toegevoegd na 10 minuten:
probeer je accu te verwijderen en zet je laptop dan aan, wel de kabel er aan hangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of de accu is kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, zonder accu zelfde resultaat (accu zelf is goed)
Gefrituurd moederbord.
Oorzaken kunnen van alles zijn maar hij heeft waarschijnlijk ergens een spanningspiek gehad.

Oplossing: Nieuwe kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms helpt het om de accu er een keer in en uit te doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn laptop, mijn oude tenminste, een packard bell ( ik raad je echt aan GEEN packard bell laptop te nemen). Wou ook niet meer aan naar een tijdje en volgensmij ( heb die laptop opengemaakt), was de oorzaak een los contact tussen aansluiting van voeding en het moederbord.
Wellicht dat dit bij jou ook de oorzaak is.
Verder lijken de symptomen ook wel op:

- Een kapot moederbord
- Een kapotte accu ( groen lampje op voeding brand zwak en knippert, dit deed me eraan denken).
- Het hierbovenstaande, een los contact.

Probeer eens als het kan een volle accu ( als je er nog 1 hebt) er in te stoppen, werkt het dan wel, dan waarschijnlijk los contact tussen voeding en moederbord / accu. Maar durf dit niet met zekerheid te zeggen.

Misschien zou je de laptop nog kunnen laten repareren, maar mocht het de moederbord zijn, koop dan een nieuwe. Moederborden los kopen voor een laptop zijn zo duur als een nieuwe laptop bijna.

Groetjes

Toegevoegd na 1 minuut:
Al een andere groep geprobeerd? Dan kun je uittesten of het aan het stopcontact / groep ligt.

Succes!